ING Brand

ING in Romania

ING Bank Romania functioneaza ca o banca universala, servind toate categoriile de clienti  prin cele trei divizii specializate: Wholesale Banking, Mid Corporate si Retail Banking.

La ING,  credem ca lumea  merge inainte datorita oamenilor care gandesc in perspectiva si care, cu imaginatie si hotarare, construiesc un viitor mai bun pentru ei si pentru cei din jur. Ne dorim sa ii ajutam sa isi  transforme propria viziune in realitate si sa fie mereu cu un pas inainte, atat in viata, cat si in afaceri.

In angajamentul fata de clientii  si partenerii nostri ne-am definit patru promisiuni care stau la baza strategiei noastre.

  • Sa dezvoltam produse si servicii Clare si Simple
  • Sa fim alaturi de clientii nostri Oricand si Oriunde
  • Sa oferim clientilor nostri uneltele si informatiile de care au nevoie pentru a lua deciziile potrivite 
  • Sa ne imbunatatim serviciile in fiecare zi

La ING, oamenii si increderea acestora stau la baza activitatii noastre. Credem ca doar printr-un comportament bazat pe profesionalism si integritate putem sa mentinem increderea partenerilor nostri si reputatia companiei.

Integritatea, inainte de orice. Credem ca succesul poate fi atins doar printr-o abordare bazata pe integritate. Nu vom ignora sau tolera nicio conduita ce se abate de la principiile noastre etice. Acest lucru ar afecta atat increderea pe care oamenii ne-o acorda, cat si cea a miilor de colegi care contribuie in fiecare zi la progresul acestei companii.

Avem un set de trei valori ce ne definesc activitatea si la care ne raportam in tot ceea ce facem. Prin aceste valori transmitem oamenilor comportamentul pe care pot sa il astepte de la noi.

Valorile ING - principiile pe care le respectam in orice situatie.

  • Suntem onesti
  • Suntem prudenti
  • Suntem responsabili

Comportamentele ING - modul nostru de a ne diferentia.

  • Iti asumi o responsabilitate si o duci pana la capat
  • Ii ajuti pe ceilalti sa reuseasca
  • Esti intotdeauna cu un pas inainte

Compania ING a fost fondata in 1991 printr-o fuziune intre Nationale-Nederlanden si NMB Postbank Group, entitati considerate in prezent ‚parinti fondatori’. 

Predecesorii legali ai acestora sunt companiile de asigurari De Nationale Levensverzekering Bank si  De Nederlanden van 1845, companii publice de servicii bancare precum De Rijkspostspaarbank sau De Postcheque-en Girodienst, cat si Nederlandsche Middenstands Bank.

Infiintarea ING ca entitate unica a inceput la scurt timp dupa eliminarea restrictiilor legale asupra fuziunilor dintre asiguratori si banci in Olanda. Au urmat negocieri intre compania de asigurari Nationale-Nederlanden si institutia bancara NMB Postbank, rezultatul lor fiind aparitia grupului Internationale Nederlanden Groep. Curand, numele acestuia a fost abreviat in ING, iar compania si-a schimbat la randul sau denumirea legala in ING Groep N.V. Incepand cu 1991, ING s-a transformat treptat dintr-o companie olandeza cu anumite operatiuni internationale intr-o multinationala cu origini olandeze. Aceasta evolutie s-a datorat unor cresteri organice, precum intemeierea ING Direct si o serie de achizitii importante.

Prima achizitie majora a avut loc in anul 1995, cand ING a preluat Barings Bank. Tranzactia a intarit brandul ING la nivel global si prezenta sa in domeniul serviciilor bancare pentru companii in pietele emergente. A urmat achizitia companiei Life of Georgia, fapt ce a dus la o dezvoltare a activitatilor in Statele Unite. Prin intermediul acesteia, operatiunile din Asia s-au extins considerabil. In 2004, ING a devenit un grup cu prezenta stabila in ambele regiuni, iar compania Life of Georgia a fost vanduta.

Alte achizitii, precum cea a Brussels Lambert Bank, au consolidat prezenta Grupului in regiunea Benelux. Mai mult, operatiunile din Statele Unite s-au dublat ca efect al unei cresteri organice, complementate de achizitia companiilor Equitable of Iowa, ReliaStar, Aetna Financial Services si a bancii comerciale Furman Selz.

Leul portocaliu din logo-ul ING are, de asemenea, radacini olandeze. Portocaliul este culoarea nationala a Olandei, iar leul reprezinta simbolul national. O buna parte din companiile predecesoare ale ING, institutii bancare si de asigurari, au avut leul in logo-ul lor.

Pentru o lunga perioada, Nationale Nederlanden a utilizat stema Olandei. Logo-ul companiei infatisa un personaj feminin cu un leu la picioare, semnificand ambitia si curajul companiei in administrarea depozitelor clientilor sai.

Logo-ul a reprezentat un aspect important in negocierile ulterioare fuziunii dintre NMB si Postbank, apoi in fuziunea dintre NMB Postbank Groep si Nationale-Nederlanden. Desi a suferit numeroase transformari, leul a ramas pana in prezent elementul central al logo-ului ING.