Free@ING - card și cont pentru tineri

    Ai sub 24 de ani? Hai să fii Free@ING

    Ai sub 24 de ani? Hai să fii Free@ING

    • Free să plătești peste tot și să retragi bani fără comisioane
    • Free să ai super Home'Bank
    • Free să economisești cu Round Up când faci cumpărături
    • Free să ai oferte în fiecare lună
    Deschide cont din aplicație
    sau
    Vino in ING Office

    Free adică și liber, și gratis. Liber să do your thing. Gratis, adică n-ai comisioane la nimic. Fă-ţi cont la noi fără obligații, doar cu chestii bune.

    Hai să devii Free@ING și noi dublăm ce ai strâns în contul de economii, până la 200 de lei

    Dacă vara asta urmează vacanțe, festivaluri și muuulte ieșiri pe afară, mai bine începi să economisești de acum. Bine, nu oricum. Deschide-ți cont Free@ING în perioada 15 aprilie – 15 iunie 2024, dar și un cont de economii în care pui deoparte, iar noi dublăm ce ai strâns, până la 200 de lei.

    Vezi aici regulamentul.

    Când ești Free@ING mai ai și 2 luni free la YOXO

    Deschide-ți cont Free@ING în perioada 15 aprilie – 15 iunie 2024 și primești în primele 2 luni 100% cashback pentru abonamentul de mobil YOXO de 9 sau 19 lei. Cum primești cashback?

    • rezervi oferta YOXO în Bazar (îl găsești in Home’Bank -> Produse)
    • îți descarci aplicația YOXO și înrolezi cardul ING pentru plata abonamentului
    • primești banii înapoi în cont în maximum 5 zile de la plată

    Găsești toate detaliile ofertei în Home’Bank > ING Bazar

    Să faci sport e și mai și când ești Free@ING

    Dacă tot e ziua mai lungă probabil că ai mai mult chef de o sesiune la sală, câteva ture de bloc sau un antrenament acasă. Și, ca să te asiguri că ai tot ce-ți trebuie, ți-am pregătit o ofertă de 5% 20% cashback la Hervis. Intră-n Bazar (îl găsești în Home'Bank), rezervă oferta și plătește cu cardul ING până pe 30 aprilie ca să primești până la 100 de lei înapoi în cont, la prima tranzacție.

    Stai pe fază că vin oferte noi lună de lună!

    ZERO Comisioane <br> (e important, de aia  am scris cu caps)
    ZERO Comisioane
    (e important, de aia am scris cu caps)

    Ai zero comision de retragere la orice bancomat*, inclusiv în afara țării. N-are rost să cauți prin oraș bancomatul portocaliu ING. Tot așa, ai ZERO comisioane** și la administrarea contului și a cardului, și la încasări în Lei de la orice bancă, și la transferuri de Lei sau Euro, prin Home'Bank.

    Scoți bani fără card  de la orice bancomat ING
    Scoți bani fără card de la orice bancomat ING

    Cur$ valutar bun non-stop
    Cur$ valutar bun non-stop

    Dacă vrei să-ți comanzi ceva de pe site-uri de afară, n-ai grija cursului. Leii tăi sunt schimbați automat la un curs avantajos, nu contează ora. Și la plata cu cardul, și la plăți în afara țării, și în Home'Bank, în limita a 10.000 de Lei pe lună sau echivalentul în altă valută.

    *Unele bănci din străinătate practică comisioane de acces la bancomate. ING nu are niciun control asupra acestui tip de taxe. Înainte de a retrage banii, citește cu atenție mesajele de pe ecranul bancomatului. Cursul valutar personalizat este oferit în limita a 10.000 de Lei/lună.

    **Plățile de tip „jocuri de noroc” realizate cu cardul au un comision de 3,9 lei sau 0,8 eur per tranzacție, plus 1,9% din suma tranzacției, in functie de valuta contului.

    Cum aplic pentru ING Card Complet? Simplu.

    Cum devin client?

    Cum ți-e mai ușor. Poți să-ți deschizi un cont ING Card Complet în cel mai apropiat ING Office și primești și cardul pe loc sau, mai simplu, deschizi contul online din aplicația ING Home'Bank, pe care o descarci din App Store sau Google Play.

    De ce documente am nevoie în ING Office?

    Doar de buletin, dacă ești cetățean român rezident în România.

    Care sunt condițiile să devin client ING dacă deschid contul online?

    Trebuie să ai peste 18 ani, rezidența fiscală în România și un card de debit emis de o altă bancă din țară, pentru procesul de identificare. Primul tău card ING va fi livrat gratuit prin curier, în maximum 7 zile lucrătoare.

    Care sunt pașii dacă aleg să deschid online un cont ING?

    • Descarci aplicația ING Home’Bank
    • Completezi datele personale
    • Faci 2 poze cu telefonul: o poză cu buletinul și un selfie
    • Completezi adresa pentru livrarea cardului
    • Îți activezi contul în Home’Bank, printr-o plată de minim 1 leu cu cardul tău de la altă bancă din România prin “Portează-ți banii”
    • Primești mesaj cu activarea contului

    Dacă nu e nevoie de o verificare suplimentară, poți folosi imediat Home’Bank pentru toate operațiunile, cu excepția achiziției creditului de nevoi personale. Ba chiar poți să-ți activezi și ING Pay pentru plata cu telefonul.

    În cât timp primesc cardul fizic?

    • pe loc, pentru cardul VISA neembosat (fără caractere în relief), ridicat din ING Office.
    • în maximum 7 zile lucrătoare, pentru primul card nou embosat (cu caractere în relief), livrat gratuit, prin curier, la adresa aleasă de tine.

    Câte conturi cu card atașat ING Card Complet pot să îmi deschid?

    Poți deschide maximum 3 conturi.

    Câte carduri fizice pot să atașez unui cont?

    Poți avea maximum 3 carduri principale de lei și 3 carduri principale de euro trecute pe numele tău. Pe numele altei persoane poți crea 2 carduri suplimentare pentru fiecare monedă (lei și euro), indiferent de numărul de conturi pe care le ai. Însă, trebuie să știi că vei plăti costuri de administrare: 2 lei/lună pentru fiecare al doilea card emis pe același cont.

    Cardul fizic se reînnoiește automat?

    Cardurile utilizate în mod curent* se reînnoiesc automat. Noul card este trimis la adresa pe care ți-o alegi sau pe care o setezi în Home’Bank, înainte de data expirării. Cardurile sunt valabile până la sfârșitul lunii înscrise pe ele.

    *Cardurile nefolosite în ultimele 4 luni nu sunt reînnoite. Poți obține oricând un nou card de debit în orice ING Office sau comandând unul prin Home’Bank.

    Cum îmi transfer toate sau o parte dintre serviciile atașate unui cont de la o altă bancă pe un cont de la ING în aceeași monedă?

    Completezi un formular de autorizare și atât. De restul, ne ocupăm noi. Pe larg, uite ce se întâmplă:

    1. Formularul pe care îl completezi în orice ING Office, ne indică serviciile pe care vrei să le transferi pe contul de la ING:

      - ordine de plată programată

      - mandate de debitare directă

      - încasări recurente (de tip salariu, chirie, pensie, prestații sociale etc.)

      Dacă vrei, poți să îți închizi contul de la cealaltă bancă, ca să nu mai ai grija lui și/sau poți cere să-ți fie transferați banii rămași din acel cont, în contul de la ING Bank.

    2. După minimum 13 zile lucrătoare, gata: serviciile de plată au fost transferate. În tot acest timp, ne ocupăm noi de toată hârțogăraia din spate ca să îți aducem serviciile în siguranță la ING Bank. Simți că încă e ceva neclar? Găsești mai multe detalii despre serviciul de schimbare a conturilor aici.

    Pot deschide un cont sau actualiza datele unei rude?

    Da, dar într-un format expres formulat și pus la dispoziție de către bancă. Vino în orice ING Office, povestește-ne situația ta și a rudei/persoanei care nu se poate prezenta în Office și te vom ajuta cu formatul de procură care trebuie autentificat la notar.

    Cât mă costă? Spoiler alert: nimic

    Cât costă ING Card Complet?

    Dacă ai între 18 și 24 de ani, ești Free@ING. Comisionul de administrare al contului ING Card Complet este ZERO. Ce se întâmplă când ai peste 24 de ani? Citește mai multe aici.

    Cât costă un card ING?

    • Cardul fizic instant, pe care îl poți lua din orice ING Office: primul card fizic este gratuit (cel primit la deschiderea relației cu ING). Începând cu cel de-al doilea card, emiterea costă 20 de lei.
    • Cardul fizic embosat (cu caractere în relief), care vine prin curier: primul card fizic este gratuit (cel primit la deschiderea relației prin aplicația Home’Bank). Următoarele carduri primite prin curier au un cost de livrare de 18 lei.

    Începând cu al doilea card fizic, trebuie să știi că există un comision de administrare de 2 lei/lună.

    Cât mă costă ING Card Complet dacă am mai multe conturi curente deschise?

    Ești Free@ING, așa că te bucuri de gratuitate la toate conturile tale curente ING Card Complet și de toate beneficiile asociate.

    Ce comision am la plata cu cardul?

    Poți să plătești cu cardul în lei (în țară) sau valută (în străinătate) fără niciun comision*, în magazine sau pe net.

    *în limita a 10.000 lei/lună

    Ce comision plătesc atunci când retrag bani din străinătate?

    Comisionul de retragere este zero. E suficient să verifici chitanța ca să te convingi. Însă unele bănci din afară percep un comision separat pentru utilizarea bancomatului. ING nu are niciun control asupra acestor tipuri de taxe. Cel mai bine e să citești cu atenție mesajele care apar pe ecranul bancomatului înainte de a retrage banii. Iar dacă te anunță de existența unor comisioane suplimentare, noi te sfătuim să mergi la bancomatul altei bănci.

    Cum stă treaba cu schimburile valutare?

    Când fac schimb valutar?

    Mai des decât crezi! Nu doar când îți pui bani în conturile de Euro, ci și când plătești în străinătate cu cardul tău de Lei, când faci cumpărături online de pe site-uri din America sau China și chiar și atunci când îți plătești abonamentul de streaming. Practic, faci schimb valutar atunci când plătești sau primești în altă valută decât cea a contului tău.

    Ce curs valutar aplică ING?

    Începând cu 01 Mai 2020, ING aplică un curs valutar Standard pentru toate tranzacțiile: fie cele din Home’Bank, fie cele cu cardul. Poți verifica acest curs oricând, în Home’Bank sau pe site-ul nostru,aici.

    Beneficiezi automat și de un curs valutar Personalizat, aplicabil la toate tranzacțiile tale, în limita lunară a 10.000 lei.

    Ce este cursul valutar Personalizat și cum beneficiez de el?

    Cursul valutar Personalizat îți oferă un curs valutar mai bun la toate tranzacțiile tale, atât în Home’Bank, cât și cele cu cardul, în limita lunară cumulată de 10.000 lei sau echivalent, în alte monede.

    Cum funcționează limita lunară pentru cursul Personalizat? Ce se întâmplă dacă depășesc limita lunară?

    În fiecare lună calendaristică se va contoriza automat valoarea totală a tranzacțiilor tale care implică schimb valutar. Pentru toate tranzacțiile făcute cu valoare totală sub limita de 10.000 de Lei se va aplica cursul Personalizat, iar pentru cele care depășesc limita, se va aplica cursul Standard. În prima zi a următoarei luni, contorul se va reseta, iar tu vei beneficia de cursul Personalizat pentru tranzacțiile din noua lună. În anumite cazuri, tranzacțiilor tale li se va aplica un curs la o medie ponderată dintre cursul Standard și cel Personalizat. De exemplu:

    • Nu ai făcut nicio tranzacție care implică curs valutar și faci o tranzacție de echivalentul a 30.000 de Lei. În acest caz, cursul valutar se va aplica astfel: cursul Personalizat pentru primii 10.000 de Lei și cursul Standard pentru restul de 20.000 de Lei. Pentru toate tranzacțiile următoare ce implică schimb valutar din aceea lună, se va aplica cursul Standard.
    • Ai utilizat deja 6.000 de Lei din limită și faci o tranzacție de echivalentul a 5.000 de Lei. Cursul valutar se va aplica astfel: cursul Personalizat pentru primii 4.000 de Lei și cursul Standard pentru restul de 1.000 de Lei. Pentru toate tranzacțiile următoare din aceea lună care implică schimb valutar, se va aplica cursul Standard.
    • o Ai utilizat deja 10.000 de Lei din limită și faci o tranzacție de echivalentul a 1.000 de Lei. Se va aplica cursul Standard pentru tranzacția de 1.000 de Lei și pentru toate tranzacțiile următoare din acea lună care implică schimb valutar.

    Ce curs valutar se aplică la tranzacțiile cu cardul?

    Procesului de decontare a tranzacțiilor este complex, astfel pot apărea diferențe între cursul publicat pe ing.ro și cel la care s-a decontat tranzacția ta.

    Acest lucru se întâmplă pentru că momentul autorizării diferă de cel al decontării, iar cursul ING poate varia în acest interval. În plus, ING decontează în Lei sau Euro toate tranzacțiile cu cardul. Deci, dacă faci o plată în Dolari sau alte valute, aceasta va ajunge în decontare la ING în Euro, conversia Dolar-Euro făcându-se la cursul Visa.

    Pot face transferuri în valută din Home’Bank?

    Când ai nevoie, poți face transferuri în valută, direct din contul tău de Lei. Simplu si rapid.

    Plăți și transferuri. Uite tot ce trebuie să știi:

    Ce tranzacții pot să fac prin cardurile ING?

    Cardurile fizice VISA Electron International, VISA Clasic, ING VISA Euro și ING VISA Gold sau Infinite pot fi utilizate pentru:

    • Retragere de la bancomat
    • Depunere la bancomat ING
    • Schimbarea codului PIN la bancomat ING
    • Acces la bancomat EUR (retragere și depunere EUR din / în contul atașat cardului)
    • Interogarea soldului pentru contul atașat cardului la bancomat ING
    • Plăți la POS-ul comercianților din țară și din străinătate
    • Tranzacții pe Internet

    Cardurile virtuale ING VISA RON Virtual, VISA EUR Virtual, VISA Gold Virtual, ING Credit Card Virtual pot fi utilizate pentru:

    • Plăți la POS-ul comercianților din țară și din străinătate
    • Tranzacții pe Internet

    Ce carduri ING Bank pot folosi în afară țării?

    Toate cardurile ING pot fi utilizate atât în țară, cât și în străinătate. Poți retrage numerar sau poți plăti la comercianții care afișează sigla VISA/MasterCard. Trebuie să știi însă că anumiți comercianți își rezervă dreptul de a accepta sau nu anumite tipuri de card.

    Cardurile ING Bank pot fi utilizate la plățile pe Internet?

    Toate cardurile ING pot fi utilizate pentru plăți pe Internet către companiile care acceptă astfel de modalități de plată. Aceste companii își pot rezerva dreptul de a accepta sau nu anumite tipuri de card.

    Ce detalii de pe card trebuie introduse la efectuarea unei plăți pe Internet?

    Pentru efectuarea unei plăți pe Internet sunt necesare următoarele date:

    • tip card: Visa, MasterCard etc.;
    • nume (așa cum apare pe card);
    • numărul cardului (cele 4 grupuri a câte 4 cifre aflate pe card);
    • data expirării cardului (o găsești sub numărul cardului și are forma ll/aa);
    • codul/numărul CVV pentru Visa / CVC pentru MasterCard (codul de 3 cifre aflat pe spatele cardului);
    • de cele mai multe ori, va exista încă un pas pentru confirmarea plății în siguranță – vezi mai jos.

    Cum confirm o plată online făcută cu cardul ING?

    Sunt mai multe metode (denumite 3D Secure) prin care confirmi (autorizezi) o plată online făcută cu un card ING. În funcție de tranzacție, de comercianți și de legislația din țara lor, te poți întâlni cu una din metodele de aici.

    Ce e tehnologia contactless?

    La cumpărăturile de valoare mică pe care le faci cu cardul și timpul de plată poate fi mai mic. În țară sau în străinătate, cu tehnologia Contactless, apropii cardul de POS-ul contactless și gata, ai plătit. Fără să mai introduci cardul în POS, fără să mai tastezi codul PIN*, fără-fără. Limita maximă de utilizare este de 10 astfel de plăți pe zi, pentru majoritatea cardurilor.

    *Poți face plăți contactless fără cod PIN până în 100 de Lei, în țară, sau până în 20 de Euro, în străinătate.

    Ce pot să fac în Home'Bank, serviciul ING de Internet Banking?

    Fie că ești pe telefonul mobil sau pe desktop:

    Ești tot timpul în control

    • îți verifici soldul și știi în orice moment pe ce s-au dus banii tăi
    • îți blochezi cardul
    • setezi limite de tranzacționare

    Ai flexibilitate la plăți și încasări

    • poți face transferuri între conturile proprii sau către conturi din alte bănci
    • poți plăti facturi (chiar instant cu Scan&Pay) sau automat, prin serviciul Direct Debit
    • poți stabili plăți planificate către alte conturi (la data stabilită de tine, o anumită sumă va fi transferată către un alt cont; se poate face o singură dată sau recurent)
    • poți încasa sau trimite bani direct către un număr de telefon
    • poți face schimburi valutare

    Poți să îți gestionezi produsele și serviciile suplimentare

    • îți poți administra creditele
    • îți poți deschide conturi pentru economii și administra economiile
    • încarci cartela de telefon

    Ai reduceri peste reduceri la magazinele favorite

    • o îți rezervi oferte în ING Bazar Mai multe detalii aici.

    În cât timp se procesează o plată efectuată dintr-un cont curent ING prin Home’Bank, în România?

    Pentru plățile în lei efectuate în România, plata se va procesa în aceeași zi:

    • Către un cont ING Bank
    • Către un cont deschis la altă bancă, pentru sume mai mici de 50.000 RON, dacă plata a fost trimisă spre procesare înainte de ora 13:00;
    • Către un cont deschis la altă bancă, pentru sume > 50.000 RON, dacă plata a fost trimisă spre procesare înainte de ora 14:30;

    Altfel, plata se va procesa în următoarea zi bancară.

    De ce detalii am nevoie pentru un transfer în Lei?

    • Nume Beneficiar;
    • IBAN beneficiar (conform IBAN-ului introdus în ING Home'Bank va apărea automat banca beneficiară);
    • Suma;
    • Detaliile de plată (ce reprezintă transferul).

    Cum pot face o plată către un client ING dacă nu știu IBAN-ul contului lui?

    Poți folosi opțiunea Plată către un prieten din Home’Bank. Selectezi numărul de telefon al prietenului, completezi suma și o autorizezi. În cazul în care prietenul tău primește un SMS cu un cod de tranzacție, tot ce trebuie să faci este să îi comunici prietenului care este suma exactă transferată, iar el va introduce codul și suma în secțiunea Încasare de la un prieten, din ING Home’Bank. Banii vor fi creditați imediat în contul lui.

    Pot să anulez o plată cu cardul?

    Dacă tranzacția nu s-a decontat (este în curs de procesare), o poți anula numai prin contactarea comerciantului. Acest tip de tranzacții nu pot fi anulate prin contactarea băncii.

    Pot să anulez un transfer în Lei/Valută?

    Dacă plata nu a fost încă procesată (nu apare pe extrasul de cont), ne poți contacta la 0214028391 și noi vom depune toate eforturile necesare pentru a te ajuta să o anulezi. Dacă plata pe care vrei să o anulezi a fost deja procesată (apare pe extrasul de cont), poți solicita deschiderea unei investigații de retur. Astfel, ING Bank va solicita returul fondurilor de la banca beneficiară. Pentru asta, trebuie să ne suni la 0214028391.

    Ce date despre card nu trebuie să furnizez niciodată atunci când fac o plată?

    Niciodată, sub nicio formă, nu trebuie să furnizezi codul PIN atunci când faci o plată cu cardul. Codul PIN trebuie să fie cunoscut doar de tine și nu trebuie transmis unei alte persoane.

    Cum desemnez o persoană mandatată pe conturile personale?

    Ți s-a întâmplat să nu poți ajunge la bancă și, totuși, să ai nevoie de o anumită informație pe care banca nu o oferă decât persoanelor autorizate? Ca să eviți astfel de situații, permite-i unei persoane, care este deja client ING sau dorește să devină client ING, să te reprezinte în relația cu banca. Cum? Nimic mai simplu! Îți iei actul de identitate și cardul (dacă îl ai la îndemână) și te duci în sucursala de care aparții pentru a completă un formular specific prin care îi permiți acelei persoane să gestioneze anumite operațiuni în numele tău. Dacă persoană pe care o împuternicești este deja client ING, nu mai este nevoie să te însoțească; dacă nu este, te va însoți, tocmai pentru a deveni întâi clientul băncii.

    Care sunt limitele de tranzacționare cu cardul?

    Limitele de tranzacționare cu cardul sunt diferite, în funcție de canalul pe care îl utilizezi pentru tranzacția respectivă (ATM, POS, Internet). Poți să vezi care sunt limitele de tranzacționare în Home’Bank, la secțiunea Produse și servicii/Cardurile mele. Tot acolo poți să modifici și limitele pentru plățile la POS și pe Internet: selectezi cardul, canalul și completezi suma și/sau numărul de tranzacții, în funcție de nevoile tale.

    Dacă nu ai serviciul ING Home’Bank activat, ne poți contacta la numărul 031.406.24.64 pentru informații și/sau modificări legate de limitele de tranzacționare.

    La plățile către Emiratele Arabe Unite trebuie completate informații suplimentare?

    Da. La solicitarea Băncii Centrale a Emiratelor Arabe Unite, toate plățile efectuate către această țară, indiferent de valută, trebuie să includă un cod referitor la scopul plății, format din trei caractere („Codul privind destinația plății"). Codul trebuie introdus în câmpul privind detaliile de plată. Lista codurilor privind destinația plății este disponibilă aici.

    La plățile către Turcia trebuie completate informații suplimentare?

    Da. La solicitarea Băncii Centrale a Republicii Turcia, toate plățile efectuate către această țară indiferent de valută, trebuie să conțină informații despre natura tranzacției la detaliile de plată.

    Free, dar și în siguranță

    Cât de sigure sunt plățile cu cardul pe Internet?

    De pe 1 ianuarie 2021, toate tranzacțiile online cu cardul, realizate pe site-uri sau în aplicații din Spațiul Economic European, vor trebui confirmate prin autentificarea strictă a clienților.

    Această schimbare face parte din Directiva Revizuită a UE privind Serviciile de Plată (PSD2), care implementează Strong Customer Authentication (SCA – Autentificarea Strictă a Clienților).

    Ce înseamnă SCA?
    Strong Customer Authentication (SCA) este definit drept o autentificare bazată pe utilizarea a cel puțin doi factori de autentificare din următoarele categorii:

    • ceva ce clientul știe (de exemplu parola, PIN, etc)
    • ceva ce clientul deține (de exemplu card, token, dispozitiv mobil)
    • ceva ce clientul este (de exemplu autentificarea barometrică cu amprenta).

    Există totuși și câteva excepții de la aplicarea validării SCA (Strong Customer Authentication). Cele mai des întâlnite sunt din următoarele 3 categorii:

    • sumele mici, sub 30 de euro, în limita a maximum cinci tranzacții consecutive. Aici banca analizează și decide dacă se impune aplicarea SCA;
    • tranzacții recurente;
    • tranzacțiile care au fost supuse unei analize de risc în prealabil. În funcție de situație, banca sau comerciantul vor decide dacă se aplică SCA.

    Prin utilizarea acestor noi protocoale de securizare a plăților, datele tale financiare vor fi protejate și confidențialitatea acestora va fi respectată de toți operatorii din piață, iar riscul de fraudă se va diminua considerabil.

    Găsești aici mai multe informații despre metodele de autorizare a plăților.

    Ce trebuie să fac dacă vreau să-mi blochez cardul?

    În cazul în care ți-ai pierdut cardul sau ți-a fost furat, ai două posibilități pentru a-l bloca:

    • suni la serviciul Card Stop: 0214028599, număr de telefon apelabil non-stop;
    • intri în ING Home’Bank, la secțiunea Conturi/Carduri și îl blochezi direct acolo.